ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

مراقبت هوشمند از سالمندان و کودکان

زمان مطالعه: 4 دقیقه استفاده از وسایل هوشمند برای مراقبت هوشمند از سالمندان و کودکان تکنولوژی های مدرن در بخش های مختلف زندگی انسان وارد شده اند. و به خوبی می توان شاهد زندگی با کیفیت بهتر و رفع بسیاری از موانع و مشکلات توسط این وسایل بود. در دنیای امروزه خانه ها و وسایل هوشمند طراحی و ساخته ...

چگونه از سالمندان و کودکان به صورت هوشمند مراقبت کنیم
4 دقیقه
0 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

استفاده از وسایل هوشمند برای مراقبت هوشمند از سالمندان و کودکان

تکنولوژی های مدرن در بخش های مختلف زندگی انسان وارد شده اند. و به خوبی می توان شاهد زندگی با کیفیت بهتر و رفع بسیاری از موانع و مشکلات توسط این وسایل بود. در دنیای امروزه خانه ها و وسایل هوشمند طراحی و ساخته می شوند. و بسیاری از محیط ها با بهترین و پیشرفته ترین امکانات مجهز می شود. کنترل از راه دور با وجود وسایل هوشمند امکان پذیر می شود. در برخی محیط ها تمامی امکانات برای داشتن یک خانه هوشمند  فراهم نیست ولی وسایل هوشمند متنوعی برای رفع بسیاری از نیاز ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. دوربین ها یکی از قدیمی ترین و بهترین ابزار برای کنترل می باشد. یکی از مسایل مهمی که امروزه افراد زیادی با آن  مواجه هستند نگهداری از سالمندان و کودکان است.

در شرایطی ممکن است این افراد را تنها بگذارید در صورتی که نیاز به مراقبت زیادی دارند. وسایل هوشمند مانند دوربین می تواند این افراد را به خوبی رصد کند شما با داشتن یک برنامه ساده تمام تصاویر محیط را در هر جا که باشید مشاهده نمایید. دوربین ها نیز دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. و  انواع ساده آن نیز وجود دارد به صورت آنلاین و بدون ضبط کردن  تمام فعالیت های کودک و یا سالمند را برای شما ارسال می نماید.

دوربین هوشمند وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای مراقبت هوشمند از سالمندان و کودکان

این دوربین ها از نظر ساختار و عملکرد بسیار متنوع هستند و دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند. برخی از وسایل هوشمند مانند دوربین ها به صورت مخفی هستند. و  نیاز به سیم کشی ندارند برای مکان هایی که نیاز به کنترل مخفی وجود دارد بسیار مناسب هستند. تصویر و فیلم ها از طریق این دوربین های کم  حجم که در هر مکانی قابل  نصب هستند به گوشی فرد فرستاده می شود،. امکان ضبط شدن تصاویر با توجه به نوع  دوربین متفاوت خواهد بود.

با قرار دادن این وسیله در محیط زندگی به راحتی  فعالیت های سالمند و کودکان که دو قشر آسیب پذیر هستند قابل کنترل خواهد بود. اگر در محیط دیگری مشغول به کار باید دیگر نگران نخواهید بود و تمام حرکات آنها زیر نظر خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های وجود این وسایل هوشمند زیر نظر داشتن پرستاری است که برای سالمند و یا کودک انتخاب نموده اید. با وجود چنین ابزاری دیگر نگران اتفاقات و حوادث نخواهید بود و می توانید به سرعت اقدام نمایید.

اینترنت اشیاء و وسایل هوشمند در سر تا سر زندگی

با توجه به حضور وسایل هوشمند و دیجیتال در زندگی بشری، بسیاری از فعالیت ها از نظر زمانی کاهش پیدا کرده است و در عین حال کیفیت کارها افزایش یافته است. اینترنت اشیاء در واقع به معنی دسترسی لحظه ای به تمام ابزار و انسان می باشد. دستگاه هایی با وجود انواع حسگر ها اطلاعات دقیقی از  محیط را در قالب یک برنامه جامع به سیستم های بزرگ تر ارسال می کند. و کسانی که این سیستم ها در محیط زندگی و یا کارشان وجود دارد به راحتی  همه امور را رصد می کنند. این  سیستم های آنلاین با تجهیزات کاملی که دارند با توجه به  برنامه نویسی که برای آنها انجام شده است  عمل می کنند.

حسگرهایی در قالب دستگاه‌‌‌‌های مخصوصی برای کنترل افراد و یا ابزار بر روی آنها نصب می شود و تمام اطلاعات را به سیستم اصلی منتقل می کند. وسایل هوشمند و این سیستم کنترلی از راه دور برای سالمندان و کودکان بسیار مناسب است.

 برای سالمندانی که نیاز به مراقبت دقیق تر داشته باشند نیز از این سیستم ها استفاده می شود. مثلا برای بررسی وضعیت قلب و یا تنفس دستگاههایی به فرد متصل می شود و لحظه ی اطلاعات  سلامتی فرد را ارسال می کند. و در صورت بروز خطر می توان به سرعت به سالمند کمک نمود. برای محیط هایی که مراقبت از کودکان بسیار ضروری است وجود سیستم و وسایل هوشمند در محیط و ارسال و مخابره کامل اطلاعات از آن مورد نیاز می باشد. تمام این سیستم های کنترلی تحت وب است و به صورت آنلاین می توان اطلاعات را مشاهده نمود. علاوه بر محیط های مسکونی و نگهداری و مراقبت از سالمندان و کودکان برای محیط های کاری نیز بکار می رود و تجهیزات کاملا متفاوتی برای این دو محیط وجود دارد.

دستبند هوشمند راهی مطمئن برای مراقبت هوشمند از سالمندان و کودکان

نگهداری از سالمندان و کودکان سخت و دشوار است و هر کدام  مشکلات خاص خود را دارد. ولی برای سالمندان آزمایش روتین  بدنی بسیار مهم و ضروری است و باید در فواصل کوتاهی این بررسی ها انجام شود. دنیای تکنولوژی به کمک این افراد آمده است و با وجود دستبند‌‌‌‌‌‌‌‌ هوشمند می توان از بسیاری تغییرات سیستم داخلی بدن مطلع شد. این دستبند یکی از وسایل هوشمند است. سنسور هایی در این دستگاه وجود دارد که ضربان قلب را اندازه گیری می کند و این برنامه برای سالمند بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این مقدار مسافتی که در طول روز پیاده روی داشته است را نیز مشخص می کند. با کمک این وسایل هوشمند می توانید از تحرک سالمند مطلع شوید و به او یک برنامه بهتری را با توجه به وضعیت جسمی که دارد  بدهید.

زمانی که فرد دستبند هوشمند را به دست خود می بندد با  پیاده روی  علاوه بر مسافت میزان کالری که سوزانده را نیز مشاهده می نماید. حسگر های موجود در دستگاه زمان فعالیت فرد را نیز نشان می دهند. با وجود دستگاه های پیشرفته  بسیاری از کار ها ساده تر می شود و بررسی سلامت سالمند با توجه به مشاهده این وسایل هوشمند راحت تر شده است.

نگهداری از سالمند و کودک نیاز به توجه و وقت زیادی دارد، وسایل هوشمند به کمک انسان ها آمده است تا کنترل بهتری وجود داشته باشد. و انرژی کمتری صرف شود و در عین حال کودک و سالمند نیز احساس مراقبت شدید توسط فردی مانند پرستار را نداشته باشند.

دوربین های هوشمند، اینترنت اشیاء و دستبند هوشمند نمونه هایی از سیستم های کنترلی هوشمند هستند که برای ساده تر کردن زندگی بشر طراحی شده اند. سیستم و وسایل هوشمند در آینده نزدیک جایگزین بسیاری از روش های سنتی در زندگی انسان ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.